Foutrapport verzenden

Wat te doen bij een crash

In uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat Adomi vastloopt, of er is sprake van een crash. In dit geval zal Adomi hier melding van maken: Adomi moet worden afgesloten. Het werk is bewaard gebleven. In veel gevallen kan de tekening opnieuw opgestart worden om verder te werken, maar het kan gebeuren dat de fout blijft terugkeren of dat het project niet goed meer werkt. Het is in dergelijke gevallen altijd verstandig om contact te zoeken met de helpdesk van Arkey.

Foutrapport

Als Adomi niet meer verder kan, dan wordt tevens een dialoog getoond die meldt dat er een foutrapport is opgesteld. Er is ruimte om het foutrapport verder aan te vullen met eigen tekst: wat waren de handelingen die vooraf gingen aan het probleem, en in welke tekening deed het probleem zich voor. Vervolgens kan het foutrapport automatisch verzonden naar Arkey. De ontvangen foutrapporten worden verzameld en onderzocht om te bepalen of er een vernieuwing aan het programma nodig is om deze fout in de toekomst te voorkomen, die dan mee wordt uitgeleverd met een van de volgende updates.

Update

Werk je niet met de laatste versie van Adomi? Dan is het goed mogelijk dat het probleem dat jouw crash veroorzaakte ook bij anderen voorkwam, en inmiddels al is opgelost. In dat geval wordt op de foutrapportdialoog gemeld dat er een update beschikbaar is. Desgewenst kun je de update daar ook meteen installeren.

Contact met de helpdesk

Zoek je contact met de helpdesk omdat je vragen hebt over een crash, dan is het vaak handig om het project mee te sturen waarin het probleem zich voordeed. Via de helpdesk zal onderzocht worden of er aan het programma iets moet worden aangepast om fouten als deze in de toekomst te voorkomen en om jou als ontwerper daarnaast zo snel mogelijk weer verder te helpen.